Všeobecné obchodné podmienky
(ďalej len „VOP“)
§1 Definície pojmov používaných vo VOP
Kedykoľvek sa v týchto VOP hovorí o uvedených pojmoch, majú nasledujúci význam:
1. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom (Podnikateľ) – osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti, pričom nie je spotrebiteľom v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a jej právne vzťahy sú upravené v zákone č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“).
2. Nákupný košík – časť Portálu (E-shopu), ktorá je automaticky generovaná aktiváciou príslušných funkcií Užívateľom v rámci jeho konania v užívateľskom prostredí Portálu (E-shopu), najmä pridaním alebo odobraním Produktu / Produktov, resp. zmenou množstva vybraných Produktov. Prostredníctvom Nákupného košíka v rámci objednávkového konania Zákazník uskutočňuje svoj nákup.
3. Objednávka – predstavuje návrh Zákazníka na uzatvorenie kúpnej zmluvy (t.j. vyjadruje vôľu Zákazníka zakúpiť si Produkt / Produkty na Portáli (E-shope)). Samotná zmluva je však uzatvorená až momentom doručenia potvrdenia Objednávky e-mailom s predmetom „Vaša Objednávka bola prijatá na spracovanie“ na e-mailovú adresu Zákazníka – od tohto momentu medzi Predávajúcim a Zákazníkom vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené Zmluvou a týmito VOP. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou Zmluvy.
4. Portál (E-shop) – verejný internetový portál (elektronický obchod) Predávajúceho umiestnený na doméne www.converse.sk, ktorej hlavnou funkcionalitou je zobrazenie, výber a objednanie Produktu / Produktov Užívateľom.
5. Predávajúci (Prevádzkovateľ) – spoločnosť ORBICO SP. Z O.O., so sídlom: ul. Salsy 2, 02-823 VARŠAVA, zapísaná v Obchodnom registri vedenom Okresným súdom pre hlavné mesto Varšava, XIII obchodná divízia Národného súdneho registra pod číslom KRS 0000046562, NIP 6462526337, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene, na svoj účet a ktorá prostredníctvom Portálu www.converse.sk predáva Produkty.
6. Prístupové údaje – unikátne prihlasovacie meno a k nemu priradené heslo vložené Užívateľom do databázy Portálu (E-shopu) pri Registrácii.
7. Produkt / Produkty – produkt / produkty uvedené v portfóliu Predávajúceho uvedeného na Portáli (E-shope).
8. Registrácia – elektronická registrácia Užívateľa do databázy Portálu (E-shopu), a to vyplnením aspoň povinných registračných údajov v užívateľskom rozhraní Portálu (E-shopu) a Prístupových údajov a ich následným uložením do databázy Portálu (E-shopu). Užívateľ je povinný vyplniť údaje pravdivo, úplne a aktuálne, nakoľko v opačnom prípade sa dopustí porušenia týchto VOP, čo môže mať za následok zrušenie Užívateľského účtu Užívateľa.
9. Spotrebiteľ – plnoletá fyzická osoba spôsobilá na právne úkony, ktorá nakupuje Produkt / Produkty prostredníctvom Portálu (E-shopu) www.converse.sk a ktorá uzatvára kúpnu zmluvu s Predávajúcim mimo svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámec samostatného výkonu svojho povolania, pričom sa na ňu vzťahujú príslušné ustanovenia zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) ako aj ustanovenia zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).
10. Užívateľ – fyzická alebo právnická osoba, ktorá užíva Portál (E-shop) a ktorá nesmie poskytovať tretím osobám svoje Prístupové údaje a Užívateľský účet a ktorá je tiež povinná učiniť všetky primerané opatrenia k ich utajeniu a ktorá v plnom rozsahu zodpovedá za neoprávnené užívanie týchto Prístupových údajov alebo Užívateľského účtu ako aj za škodu takto spôsobenú Predávajúcemu ako Prevádzkovateľovi alebo tretím osobám a ktorá je v prípade straty, odcudzenia alebo iného narušenia Prístupových údajov a Užívateľského účtu povinná túto skutočnosť oznámiť Predávajúcemu ako Prevádzkovateľovi bez zbytočného odkladu. Prevádzkovateľ v primeranej lehote poskytne Užívateľovi nové prístupové údaje a Užívateľský účet.
11. Užívateľský účet – časť Portálu (E-shopu), ktorá je každému jednému Užívateľovi zriadená Registráciou (t.j. pre každého Užívateľa je unikátna) a sprístupnená po zadaní Prístupových údajov. Užívateľský účet Užívateľovi umožňuje najmä - ukladanie a uchovávanie informácií o adresných údajoch Zákazníka pre zasielanie Produktov, sledovanie stavu Objednávok, prístup k histórii Objednávok a pod.
12. VOP – tieto všeobecné obchodné podmienky poskytovania Produktov prostredníctvom Portálu (E-shopu).
13. Webová stránka – webová stránka Predávajúceho www.converse.sk.
14. Zákazník (Objednávateľ) – Spotrebiteľ alebo Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom a ktorí prejavia záujem o kúpu Produktu / Produktov na Portáli (E-shope) www.converse.sk prostredníctvom Objednávky.
15. Zmluva – kúpna zmluva uzatvorená medzi Predávajúcim a Zákazníkom, predmetom ktorej je predaj a kúpa Produktu / Produktov ponúkaných na Portáli (E-shope) www.converse.sk.
§ 2 Všeobecné informácie
1. Portál (E-shop) prevádzkovaný na adrese www.converse.sk prevádzkuje Predávajúci (Prevádzkovateľ).
2. Kontaktné a prevádzkové údaje pre elektronický obchod sú nasledovné:
a. Telefonický kontakt Predávajúceho: + 421233329757
b. Internetová doména elektronického obchodu: www.converse.sk
c. Elektronická adresa pre vybavovanie Objednávok: [email protected],
d. Elektronická adresa pre vybavovanie podnetov a sťažností:[email protected]
e. Elektronická adresa pre vybavovanie reklamácii:[email protected]
f. Adresa pre vybavenie reklamácie:
ORBICO SP. Z O.O. www.converse.sk - Dział Reklamacji SBP bud. B ul. Chorzowska 150 40-101 Katowice3. Záväzné odoslanie Objednávky v obchode predstavuje súhlas s týmito VOP.
4. Objednané Produkty budú doručené na doručovacie miesta nachádzajúce sa na území Slovenskej republiky.
5. Produkty ponúkané Predávajúcim na Portály (E-shope) a ich Ceny sa môžu líšiť od produktov a cien ponúkaných v kamenných predajniach Predávajúceho.
6. Predávajúci vynakladá maximálne úsilie na to, aby používanie Portálu (E-shopu) bolo možné pre používateľov internetu, ktorí využívajú všetky obľúbené webové prehliadače, operačné systémy, typy zariadení a typy internetového pripojenia. Minimálne technické požiadavky umožňujúce používanie Portálu (E-shopu) sú webový prehliadač minimálnej úrovne Internet Explorer 8 alebo Chrome 16 alebo Firefox 10 alebo Opera 11 alebo Safari 5 alebo vyšší, s povoleným Javascriptom, akceptácia využívania nevyhnutných „cookies“, internetové pripojenie so šírkou pásma minimálne 256 kbit/sa aktívny e-mailový účet.
7. Na Registráciu Užívateľského účtu Užívateľ vyplní registračný formulár umiestnený na Portáli (E-shope), uvedie v ňom osobné údaje, akceptuje ustanovenia týchto VOP a stlačí tlačidlo „Registrovať“. Užívateľ registráciou Užívateľského účtu uzatvára bezplatnú zmluvu o poskytovaní elektronických služieb na dobu neurčitú.
8. Užívateľ, ktorý si zaregistroval Užívateľský účet, môže vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb podaním žiadosti Predávajúcemu o zmazanie Užívateľského účtu Užívateľa, a to pomocou akéhokoľvek prostriedku komunikácie na diaľku, ktorý umožní Predávajúcemu oboznámiť sa s prejavom vôle Užívateľa, a to najmä prostredníctvom e-mailu na e-mailovej adrese: [email protected].
9. Reklamácie súvisiace s poskytovaním elektronických služieb Predávajúcim a iné reklamácie súvisiace s prevádzkou Portálu (E-shopu) (okrem reklamačného poriadku Produktov uvedeného v článku 9 a 10 týchto VOP) môže Zákazník uplatniť prostredníctvom e-mailu na e-mailovej adrese: [email protected]. Zákazníkovi sa odporúča v popise reklamácie uviesť minimálne informácie a okolnosti týkajúce sa predmetu reklamácie, požiadavku Zákazníka a kontaktné údaje. Odpoveď na vyššie uvedenú reklamáciu prebieha bezodkladne, najneskôr do 14 kalendárnych dní odo dňa jej podania Predávajúcemu.
10. Užívateľovi je zakázané poskytovať nezákonný obsah a zároveň je Užívateľovi zakázané užívať Portál (E-shop) alebo bezplatné služby poskytované Predávajúcim spôsobom, ktorý je v rozpore s platnými právnymi predpismi, s dobrými mravmi alebo spôsobom, ktorý porušuje práva tretích osôb alebo práva a oprávnené záujmy Predávajúceho.
11. Vzhľadom na verejný charakter internetu a využívanie služieb poskytovaných elektronicky, Predávajúci upozorňuje na riziká spojené s možnosťou získania a úpravy Prístupových údajov Užívateľa neoprávnenými osobami, preto by Užívatelia mali používať vhodné technické opatrenia, ktoré minimalizujú vyššie uvedené riziká. Odporúča sa im používať najmä antivírusové programy a programy, ktoré chránia identitu používateľov (Užívateľov) internetu.
12. Fotografie Produktov slúžia len na ilustráciu, ktorá sa v niektorých prípadoch môže líšiť od skutočného vzhľadu Produktov, napríklad z dôvodu odlišnej konfigurácie hardvéru počítača Užívateľa (Zákazníka) a preto je Užívateľ (Zákazník) povinný sa vždy oboznámiť s celým popisom daného Produktu a v prípade nejasností kontaktovať Predávajúceho. Odlišná konfigurácia hardvéru počítača Užívateľa (Zákazníka) však neovplyvňuje vlastnosti ponúkaných Produktov.
§ 3 Ceny Produktov a platobné podmienky
1. Ceny Produktov uvedených na Portáli (E-shope) Predávajúceho sú uvedené v eurách a zahŕňajú aj DPH. Do celkovej ceny Produktov môžu byť zarátané aj náklady / poplatky za doručenie Produktov a náklady / poplatky spojené s balením objednaných Produktov.
2. Cena uvedená za Produkt v čase zadania Objednávky Zákazníkom je konečná, záväzná a nemôže byť predmetom vyjednávania.
3. Informácie o Cene objednaných Produktov sú uvedené v záložke Nákupný košík a aktualizované po pridaní každého ďalšieho Produktu. V celkovej cene Objednávky sú uvedené okrem Cien Produktov aj prípadné náklady / poplatky za doručenie Produktov (t.j. Zákazník bude vždy pred samotným objednaním Produktov informovaný nielen o Cene Produktov, ale aj o výške nákladov / poplatkov za doručenie týchto Produktov). Do celkovej ceny Produktov môžu byť zahrnuté aj náklady / poplatky spojené s balením objednaných Produktov. Informácie o celkovej cene Objednávky (celková Cena objednaných Produktov + náklady / poplatky za doručenie Produktov + náklady / poplatky spojené s balením objednaných Produktov) sú uvedené v Nákupnom košíku po výbere spôsobu platby a doručenia.
4. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť Ceny Produktov uvedené v Cenníku. Tým nie sú dotknuté práva nadobudnuté Zákazníkmi, ktorí už záväzne potvrdili Objednávku.
5. Cenu za objednaný Produkt je Zákazník povinný uhradiť formou bezhotovostnej platby prostredníctvom služby PayU - elektronické platby a platobné karty vybavuje: PayU.pl - spoločnosť PayU S.A. so sídlom v Poznani (adresa sídla: ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), zapísaná v Registri podnikateľov Národného súdneho registra pod číslom 0000274399, registračné spisy vedené Okresným súdom Poznań - Nowe Miasto a Wilda v Poznani, základné imanie vo výške 4 000 PLN 000 PLN splatené v plnej výške, NIP: 779-23-08-495 (ďalej len „Platobný operátor“). Povinnosť Zákazníka zaplatiť Cenu objednaného Produktu podľa predchádzajúcej vety je splnená momentom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet Predávajúceho.
Až do okamihu zaplatenia Ceny Zákazníkom nie je Predávajúci povinný Zákazníkovi Produkt dodať / vydať / poskytnúť a takýto postup nemožno považovať za omeškanie Predávajúceho s dodaním / vydaním / poskytnutím Produktu.
§ 4 Vykonanie Objednávky
1. Objednávky je možné zadávať počas celého roka, 24 hodín denne prostredníctvom Portálu (E-shopu) Prevádzkovateľa na doméne www.converse.sk
2. Ak chce Zákazník zadať Objednávku, vyberie Produkt z portfólia Produktov prezentovaných na Portály (E-shope) a pridá ho do Nákupného košíka. To isté by sa mal urobiť s nasledujúcimi Produktmi, ktoré má Zákazník v úmysle zakúpiť.
3. V Nákupnom košíku je uvedený: názov pridaného Produktu / Produktov, jeho / ich fotografia, množstvo Produktov, Cena Produktov a celková cena Produktov vrátane prípadných nákladov / poplatkov za doručenie Produktu / Produktov a nákladov / poplatkov spojených s balením objednaného Produktu / Produktov, prípadne iné informácie ohľadom Objednávky.
4. Po pridaní Produktov do Nákupného košíka Zákazník vyplní svoje osobné údaje (fáza „Vaše údaje“), zvolí formu doručenia Produktu / Produktov (fáza „Spôsob doručenia“) a spôsob platby (fáza „Spôsob platby“), potom klikne na pole s označením „Ďalej“, aby prešiel do fázy: „Fakturačných a dodacích údajov“.
5. Ak má Zákazník založený Užívateľský Účet na Portály (E-shope), mal by sa doň prihlásiť pomocou prihlasovacích polí vo fáze „Vaše údaje“, aby mohol dokončiť nákup a len overiť fakturačné a dodacie údaje. Ak je potrebné aktualizovať tieto údaje (resp. aj iné údaje), Zákazník klikne na pole s označením „Nové údaje“ a zadá nové informácie. Ak sa Zákazník prihlásil do svojho Užívateľského účtu ihneď po vstupe na Portál (E-shop), automaticky sa mu zobrazia jeho fakturačné a dodacie údaje.
6. Po zadaní fakturačných a dodacích údajov Zákazník ešte overí obsah Nákupného košíka a ďalšie údaje Objednávky ako napr. množstvo Produktov, spôsob platby a pod. Ak tieto údaje vyžadujú opravu, Zákazník klikne na pole s označením „Vrátiť späť“. Ak sú tieto údaje správne, klikne na pole s označením „Objednať s povinnosťou platby“, po ktorom bude Zákazník presmerovaný na webovú stránku Platobného operátora, kde dokončí platbu za Objednávku. Po zaplatení celkovej ceny za objednaný Produkt / Produkty bude Zákazníkovi zaslané na ním zadanú e-mailovú adresu potvrdenie Objednávky s označením „Vaša Objednávka bola prijatá na spracovanie“. Od tohto momentu medzi Predávajúcim a Zákazníkom vznikajú vzájomné práva a povinnosti a dochádza k uzatvoreniu Zmluvy. Zmluvné strany sú uzatvorenou Zmluvou viazané. Spolu s potvrdením Objednávky podľa predchádzajúcej vety bude Zákazníkovi doručená aj faktúra.
7. Potvrdenie Objednávky podľa bodu 7 tohto článku VOP obsahuje informáciu o celkovej cene objednaného Produktu / Produktov, o mieste a spôsobe dodania Produktu / Produktov, o dodacej lehote, ktorá môže byť predĺžená o nevyhnutne potrebný čas v prípade výskytu okolností, ktoré Predávajúci nezavinil a ktoré majú za následok objektívnu nemožnosť dodania objednaného Produktu / Produktov v čase uvedenom v Objednávke. Prílohu e-mailu tvoria VOP a Formulár na odstúpenie od Zmluvy. Potvrdenie Objednávky obsahuje aj číslo Objednávky, ktoré bude použité pri kontakte s Predávajúcim na účely identifikácie Objednávky Zákazníka.
§ 5 Zmena alebo zrušenie Objednávky
1. Po doručení potvrdenia Objednávky už nie je možné Objednávku meniť.
2. Zákazník má možnosť zrušiť Objednávku až do začiatku jej realizácie podľa článku 6 týchto VOP. Po odovzdaní Objednávky kuriérskej spoločnosti už nie je možné Objednávku zrušiť. Využitie možnosti zrušenia Objednávky Spotrebiteľom podľa tohto článku VOP je vnímané ako odstúpenie od Zmluvy pred začatím plynutia 30-dňovej lehoty na odstúpenie od Zmluvy v zmysle článku 8 týchto VOP.
3. Zrušenie Objednávky musí byť Predávajúcemu zaslané elektronickou formou na adresu [email protected]. Týmito ustanoveniami nie je dotknuté právo Spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy v súlade s článkom 8 týchto VOP.
§ 6 Realizácia Objednávky
1. Realizáciou Objednávky sa rozumie kompletizácia objednaných Produktov, príprava podkladov, balenie a odovzdanie balíka kuriérskej spoločnosti, ktorá Objednávku doručí priamo Zákazníkovi alebo na vybrané odberné / výdajné miesto podľa možnosti doručovateľskej služby.
2. Predávajúci vynakladá maximálne úsilie na to, aby Produkty prezentované na Portály (E-shope) boli vždy dostupné.
3. V mimoriadne ojedinelých prípadoch nedostupnosti Produktov, na ktoré sa Objednávka vzťahuje, je Zákazník informovaný o stave Objednávky elektronicky a vyzvaný na rozhodnutie o spôsobe jej realizácie (čiastočná realizácia alebo zrušenie celej Objednávky). V takejto situácii bude realizácia Objednávky pozastavená až do prijatia odpovede od Zákazníka. V prípade, ak Zákazník neodpovie do 7 dní odo dňa odoslania dopytu Zákazníkovi bude Objednávka zrušená Predávajúcim.
4. Podmienkou realizácie Objednávky je, že Zákazník uvedie správne dodacie údaje. Doručovacia adresa sa musí nachádzať na území Slovenskej republiky a nemôže to byť P.O.BOX adresa.
5. Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od realizácie Objednávky a teda odstúpiť od Zmluvy v prípade, že údaje uvedené Objednávateľom v Objednávke sú neúplné alebo nesprávne. V takom prípade Predávajúci vráti Zákazníkovi peniaze rovnakým spôsobom, akým bola uskutočnená platba.
6. Realizácia Objednávky zadanej na Portály (E-shope) začína okamihom pripísania platby na účet Predávajúceho.
7. Objednávky sú vybavované od pondelka do piatku okrem štátnych sviatkov a dní pracovného pokoja. Potvrdená Objednávka bude odovzdaná kuriérskej spoločnosti do 2 pracovných dní od potvrdenia Objednávky Zákazníkovi. O odovzdaní balíka kuriérskej spoločnosti, bude Zákazník informovaný e-mailom s označením „Vaša Objednávka bola odoslaná“. Spolu s týmto e-mailom bude Zákazníkovi poskytnuté aj číslo balíka na sledovanie aktuálneho stavu doručovaného balíka.
§ 7 Doručovanie Objednávky
1. Kuriérska spoločnosť doručí objednané Produkty Zákazníkovi na ním v Objednávke zadanú dodaciu adresu.
2. Zákazník sa odoslaním Objednávky zaväzuje prevziať objednaný Produkt / Produkty na ním zadanej dodacej adrese. Prevzatím balíka (objednaného Produktu / Produktov) Zákazníkom na dodacej adrese sa Objednávka Zákazníka považuje za vybavenú. Po vybavení Objednávky Zákazníka doručí Predávajúci Zákazníkovi e-mail s označením „Vaša Objednávka bola vybavená“.
§ 8 Odstúpenie od Zmluvy
1. Spotrebiteľ je oprávnený jednostranne odstúpiť od Zmluvy v období od uzatvorenia Zmluvy až do doručenia / prevzatia objednaného Produktu / Produktov.
2. Spotrebiteľ môže v súlade s platnou legislatívou odstúpiť od Zmluvy uzavretej na diaľku v lehote do 30 dní odo dňa doručenia / prevzatia Produktu / Produktov Spotrebiteľom (vyzdvihnutie balíka podľa článku 7 bodu 2 týchto VOP) a to bez udania dôvodu. Spotrebiteľ má právo na bezplatné vrátenie objednaného Produktu / Produktov podľa predchádzajúcej vety. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom (Podnikateľ) berie na vedomie, že od Zmluvy po prevzatí Produktu / Produktov nie je na rozdiel od Spotrebiteľa oprávnený odstúpiť (Podnikateľovi nevzniká právo na odstúpenie od Zmluvy, nakoľko zákonná ochrana sa poskytuje iba Spotrebiteľom).
3. Na zachovanie vyššie uvedenej 30 dňovej lehoty stačí zaslať v posledný deň tejto lehoty „Oznámenie o odstúpení od Zmluvy“ e-mailom na e-mailovú adresu [email protected]. Spotrebiteľ môže použiť aj vzor formulára na odstúpenie od Zmluvy , ktorý je dostupný na Portáli (E-shope) Predávajúceho NAVRÁTNY FORMULÁR (Stiahnuť).
4. Predávajúci je povinný po prijatí odstúpenia od Zmluvy poskytnúť o tom Spotrebiteľovi potvrdenie.
5. Po právoplatnom odstúpení od Zmluvy alebo jej časti má Predávajúci povinnosť vrátiť Spotrebiteľovi platbu alebo časť platby, ktorú tento Spotrebiteľ uhradil Predávajúcemu v súvislosti s uzavretím Zmluvy. Predávajúci je povinný vrátiť Spotrebiteľovi uhradenú platbu alebo jej časť bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia Spotrebiteľa o odstúpení od Zmluvy alebo jej časti. Predávajúci uhradí platbu alebo jej časť Spotrebiteľovi rovnakým spôsobom, aký použil tento Spotrebiteľ pri platbe, s výnimkou ak bude Spotrebiteľ požadovať iný spôsob platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov.
6. Spotrebiteľ je povinný Produkt / Produkty vrátiť späť najneskôr do 30 dní odo dňa odstúpenia od Zmluvy alebo jej časti. Lehota sa považuje za zachovanú, ak Spotrebiteľ odošle Produkt / produkty späť pred uplynutím 30-dňovej lehoty (t.j. v posledný deň lehoty). Predávajúci nie je povinný vrátiť Spotrebiteľovi platbu alebo časť platby podľa bodu 5 tohto článku VOP pred tým, ako mu je Produkt / Produkty doručené späť alebo kým Spotrebiteľ nepreukáže zaslanie Produktu / Produktov späť Predávajúcemu.
7. Aby postupovať podľa nižšie uvedených inštrukcií:
a. Dôkladne zabaliť Produkt vrátane originálnej škatule Produktu
b. Priniesť Produkt na najbližšiu adresu zásielkovne
c. Povedať zamestnancovi, že chcete balíček vrátiť, a zadať kód príjemcu: 93289193 (Orbico Sp. z o.o.)
d. Dostane vytlačený prepravný štítok – je potrebné ho nalepiť na miesto starého štítku
e. Odoslať balíček
f. Uschovať si poštový doklad. Pomôže v prípade, že budete potrebné požiadať o reklamáciu v zásielkovni.
8. V prípade, ak Spotrebiteľ nevyužije možnosť bezodplatného vrátania Produktu podľa bodu 7 tohto článku VOP, je oprávnený vrátiť Tovar akýmkoľvek iným spôsobom, avšak v takom prípade Spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie Produktu; zásielky na dobierku Predávajúci v takomto prípade nepreberá.
9. Vrátený produkt by mal byť zabalený tak, aby nedošlo k poškodeniu balíka počas jeho prepravy k Predávajúcemu. Produkt by mal byť vrátený s originálnym štítkom a pripojeným príslušenstvom. Najneskôr spolu s Produktom / Produktami je Spotrebiteľ povinný dodať vyplnený Formulár na odstúpenie od Zmluvy podľa vzoru uvedeného na odkaze v bode 3 tohto článku VOP alebo v inej písomnej forme jednoznačne preukazujúcej vôľu Spotrebiteľa odstúpiť od Zmluvy.
10. Spotrebiteľ zodpovedá za zníženie hodnoty Produktu, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s Produktom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti Produktu.
§ 9 Záručná doba
1. Pri predaji Produktu zodpovedá Predávajúci za to, že Produkt je bez vád, má požadovanú, prípadne právnymi predpismi stanovenú akosť, mieru, množstvo alebo hmotnosť. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré ma predaný Produkt pri prevzatí, alebo ktoré sa na Produkte vyskytnú v záručnej dobe. Na zodpovednosť za vady Produktu a záruku za akosť sa vzťahujú platné právne predpisy Slovenskej republiky.
2. Predávajúci poskytuje Spotrebiteľovi štandardnú záručnú dobu na Produkt v zákonom stanovenej dobe 24 mesiacov, ktorá sa vzťahuje výlučne na nový Produkt, teda nie výpredajový prípadne používaný, kde bude záručná doba uvedená Spotrebiteľovi v rámci objednávkového konania a bude zároveň uvedená v Objednávke. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia Produktu. Faktúra za Produkt slúži zároveň ako záručný list. U rozbaleného príp. aj použitého tovaru je záručná doba 12 mesiacov.
3. Kúpa Produktu medzi Predávajúcim a Kupujúcim, ktorý nie je spotrebiteľom (Podnikateľ) nie je spotrebiteľským vzťahom a preto sa riadi ustanoveniami Obchodného zákonníka, ktoré neustanovujú zákonnú záručnú dobu. Na základe uvedeného sa poskytnutie záručnej doby na Produkt Podnikateľovi ponecháva na Predávajúcom, či Podnikateľovi nejakú záruku poskytne alebo nie. Predávajúci zodpovedá Podnikateľovi len za tie vady Produktu, ktoré vzniknú do momentu prechodu nebezpečenstva škody na Produkte na Podnikateľa (ak nie je Podnikateľovi poskytnutá záručná doba) a preto je Podnikateľ povinný si Produkt pri preberaní dôkladne prezrieť.
4. Za vady Produktu nie je možné považovať zmenu Produktu, ktorá vznikla v priebehu záručnej doby, v dôsledku jeho opotrebovania, nesprávneho používania a nakladania, nesprávneho skladovania alebo nedovoleného zásahu. Zákazník (Podnikateľ len, ak mu bola poskytnutá záručná doba) má právo uplatniť záruku len na Produkt, ktorý vykazuje vadu produktu, vzťahuje sa na naň záruka a bol zakúpený u Predávajúceho.
5. Predávajúci môže v prípade ním určených ProduktovZákazníkovi (Podnikateľovi len, ak mu bola poskytnutá záručná doba) poskytnúť predĺženú záručnú dobu avšak výlučne iba vtedy, ak je to výslovne uvedené v uzatvorenej Objednávke / Zmluve.
§ 10 Reklamačné konanie
1. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré má Produkt pri prevzatí, alebo ktoré sa na Produkte vyskytnú v záručnej dobe. Pri Produkte predávanom za nižšiu cenu Predávajúci nezodpovedá za vadu, pre ktorú bola dojednaná nižšia cena. Za vadu Produktu sa nepovažuje opotrebenie Produktu spôsobené jeho obvyklím užívaním. Predávajúci nezodpovedá za chybu / poškodenie Produktu, ktoré spôsobil sám Spotrebiteľ.
2. Zákazník (Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom len, ak mu bola poskytnutá záručná doba – pre tento článok VOP ďalej spolu so Spotrebiteľom len „Zákazník”)) má právo Produkt, na ktorom sa vyskytne vada, reklamovať, a to v rámci záručnej doby.
3. Práva zo zodpovednosti za vady Produktu, pre ktoré platí záručná doba zaniknú, ak neboli uplatnené v záručnej dobe.
4. Reklamácia musí byť uplatnená u Predávajúceho, a to prostredníctvom zaslania e-mailu na elektronickú adresu pre vybavovanie reklamácií. Reklamácia musí obsahovať názov produktu, jeho veľkosť, kód, okolnosti, za ktorých došlo k chybe / poškodeniu Produktu, a to najmä druh a dátum výskytu chyby / poškodenia a spôsob, akým si želá, aby bola reklamácia vybavená a číslo jeho bankového účtu. Zákazník v e-maily alebo v telefonáte oznámi e-mailovú adresu alebo telefónne číslo, na ktoré mu má Predávajúci zaslať informácie súvisiace s vybavením reklamácie. Zákazník môže podať reklamáciu prostredníctvom vzoru Reklamačného formulára . (Stiahnuť)
5. Zákazník, ktorý uplatní práva zo záruky, je povinný doručiť vadnú vec (Produkt) na adresu Predávajúceho. Pre doručovanie Produktu Zákazníkom je možné využiť doručovanie, osobné doručenie na adresu Predávajúceho alebo iný obdobný primeraný spôsob doručovania.
6. Za vybavenie reklamácie Produktu sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného Produktu, výmenou Produktu, vrátením kúpnej ceny Produktu, vyplatením primeranej zľavy z ceny Produktu, jej odôvodnené zamietnutie alebo iné vybavenie reklamácie na základe dohody zmluvných strán.
7. Ak si Zákazník uplatní reklamáciu na Produkt, Predávajúci (resp. jeho zamestnanec) poučí Zákazníka o jeho právach podľa Občianskeho zákonníka a na základe rozhodnutia Zákazník, ktoré z týchto práv uplatňuje, je Predávajúci (resp. jeho zamestnanec) povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Ak k prevzatiu predmetu reklamácie (Produktu) Predávajúcim dôjde v neskorší deň, ako je deň uplatnenia reklamácie, tak lehoty na vybavenie reklamácie začínajú plynúť odo dňa prevzatia predmetu reklamácie (Produktu) Predávajúcim. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má Zákazník právo od Zmluvy odstúpiť alebo v prípade reklamácie Produktu má aj právo na výmenu Produktu za nový Produkt.
8. Ak Zákazník reklamáciu Produktu uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže Predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia, bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od Zákazníka vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť Zákazníkovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak Zákazník reklamáciu Produktu uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a Predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže Zákazník zaslať Produkt na odborné posúdenie. Ak je Produkt zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša Predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak Zákazník odborným posúdením preukáže zodpovednosť Predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova.
9. Ak ide o odstrániteľné vady Produktu, Zákazník má nárok na bezplatné, včasné a riadne odstránenie vady. Zákazník môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu Produktu, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu Produktu alebo závažnosť vady. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný Produkt za bezvadný, ak to Zákazníkovi nespôsobí závažné ťažkosti.
10. Ak ide o neodstrániteľné vady Produktu, ktoré bránia tomu, aby sa Produkt mohol riadne užívať ako Produkt bez vady, má Zákazník právo na výmenu Produktu alebo odstúpenie od Zmluvy a vrátenie peňazí. Tie isté práva prislúchajú Zákazníkovi, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Zákazník nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád Produktu tento riadne užívať. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má Zákazník právo na primeranú zľavu z ceny Produktu.
11. Ak je Produkt predávaný za nižšiu cenu alebo použitý Produkt má vadu, za ktorú Predávajúci zodpovedá, má Zákazník namiesto práva na výmenu Produktu právo na primeranú zľavu z ceny.
12. Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie (v prípade prevzatia reklamovaného Produktu v neskorší deň ako je deň uplatnenia reklamácie, lehota na vybavenie reklamácie začína v tomto prípade plynúť dňom prevzatia predmetu reklamácie (Produktu)). Predávajúci upozorní Zákazníka o vybavení reklamácie buď telefonicky, SMS alebo e-mailom. Lehota na vybavenie reklamácie neplynie v prípade, že Predávajúci neobdržal od Zákazníka všetky podklady potrebné pre vybavenie reklamácie, a to do doby, než budú dané podklady dodané.
13. Pri výdaji Produktu po vybavení reklamácie je Zákazník povinný predložiť doklad, na základe ktorého bol Produkt prijatý na reklamáciu (t.j. potvrdenie Predávajúceho o uplatnenej reklamácií).
§ 11 Proces vybavovania podnetov a sťažností
1. Zákazník (Kupujúci, ktorý nie je Spotrebiteľom len, ak mu bola poskytnutá záručná doba) má tiež právo podať podnet alebo sťažnosť v prípade nespokojnosti s vybavením reklamácie. Podnet alebo sťažnosť bude vybavená/ý v primeranej lehote s ohľadom na obsah podnetu alebo sťažnosti.
2. V prípade nespokojnosti Zákazníka (Spotrebiteľa) s vybavením podnetu a sťažnosti, má Zákazník (Spotrebiteľ) právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, pričom subjektom príslušným na alternatívne riešenie sporu je subjekt uvedený v článku 16 týchto VOP.
3. Podnet alebo sťažnosť môže Zákazník uplatniť na elektronickej adrese pre vybavovanie podnetov a sťažností alebo na telefónnom čísle pre vybavovanie podnetov a sťažností.
§ 12 Výmena Produktu
1. Ak chce Zákazník vymeniť Produkt, môže tak realizovať prostredníctvom odstúpenia od Zmluvy podľa článku 8 týchto VOP vo vzťahu k danému Produktu alebo prostredníctvom zrušenia Objednávky podľa článku 5 týchto VOP a následne zadať novú Objednávku na iný Produkt; tým nie je dotknuté právo požadovať výmenu Produktu v rámci reklamácie.
§ 13 Zľavové kódy
1. Predávajúci má právo poskytovať propagačné akcie na vybrané Produkty, na základe ktorých budú môcť Zákazníci nakúpiť Produkt / Produkty so zľavovým kódom.
2. Zľavové kódy zlacňujú vybrané Produkty z ponuky uvedenej na Portáli (E-shope) Predávajúceho. Viaceré rôzne zľavové kódy nie je možné medzi sebou kombinovať.
3. V prípade odstúpenia od Zmluvy podľa článku 8 týchto VOP ohľadom Produktu, na ktorý bola poskytnutá zľava, nemá Zákazník pri novej Objednávke nárok na tzv. obnovenie zľavy na nákup, ak akcia medzitým už skončila.
§ 14 Newsletter
1. Služba spočíva v bezplatnom zasielaní Newslettera e-mailom s informáciami o aktuálnych ponukách, akciách a výpredajoch.
2. Služba je dostupná pre všetkých Užívateľov Portálu (E-shopu) bez nutnosti Registrácie.
3. Za účelom odberu e-mailových správ vo forme Newsletteru zadá Užívateľ Portálu (E-shopu) svoju e-mailovú adresu do formulára odberu sprístupneného na Portáli (E-shope). Po odoslaní vyplneného prihlasovacieho formulára k odberu Newsletteru dostane Užívateľ bezodkladne e-mailom na e-mailovú adresu uvedenú v registračnom formulári potvrdenie o uzavretí zmluvy o poskytovaní služby Newsletter s výzvou, aby potvrdil a aktivoval službu. Aktivácia prebieha výberom presmerovania na webovú stránku Portálu (E-shopu), ktorá je súčasťou odoslaného e-mailu.
4. Z odberu Newsletteru sa môže Užívateľ kedykoľvek odhlásiť kliknutím na príslušný odkaz uvedený v päte každého e-mailu obsahujúceho Newsletter.
5. Za prihlásenie sa k odberu Newsletteru dostane Užívateľ jednorazový unikátny zľavový kód -15%, zaslaný elektronicky na emailovú adresu uvedenú Užívateľom.
5.1) Zľavový kupón možno využiť na Portáli (E-shope).
5.2) Zľava sa vzťahuje len na vybraný Produkt / Produkty a nie je možné ju kombinovať so zamestnaneckou ani inou zľavou. Kód na odber Newslettera nie je možné kombinovať s inými zľavovými kódmi.
5.3) Zľavu nie je možné uplatniť na dane, poštovné a balné. Náklady na dopravu sú vypočítané po zľave.
5.4) Zľava sa nevzťahuje na modely z limitovaných edícií Converse (modely označené štítkom Limited Editions), zľavnené produkty a modely: Chuck Taylor All Star vysoké aj nízke vo farebných prevedeniach: čierne (M9166C,M9160C) biele (M7652C,M7650C) červené (M9696C,M9621C) námornícka modrá (M9697C,M9622C), sivé (1J794C, 1J793C), dark burgund (M9691C, M9613C) a tiež modely Chuck Taylor 70 vysoké aj nízke vo farebných prevedeniach: biele (162065C,162056C), čierne (162058C,162050C) žlté a krémové (162062C, 162053C).
5.5) Zľavový kód nie je možné preniesť na iného Užívateľa ani vymeniť za hotovosť alebo kredit. Zľavu nie je možné uplatniť ani dodatočne na už zakúpené Produkty. V prípade, že dôjde k neoprávnenému použitiu zľavového kódu tretími osobami, bude Objednávka uskutočnená takouto osobou s neoprávneným použitím zľavového kódu automaticky zrušená a zľavový kód bude zneplatnený.
§ 15 Spracovanie a ochrana osobných údajov
1. Predávajúci zhromažďuje osobné údaje Zákazníka výlučne za účelom splnenia záväzkov vyplývajúcich z uzatvorených Zmlúv. Predávajúci zodpovedá za to, že osobné údaje poskytnuté dobrovoľne Zákazníkom v rozsahu: meno, priezvisko, elektronická poštová adresa (e-mail), adresa trvalého bydliska, adresa dodania Produktu, fakturačná adresa, telefónne číslo a pod. nebudú použité na iný ako vyššie uvedený účel.
2. Pri spracúvaní osobných údajov Predávajúci postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov. Podrobné informácie o tom, ako Predávajúci zhromažďuje, spracúva a chráni osobné údaje Zákazníkov pri využívaní služieb Portálu (E-shopu) sú upravené v zásadách ochrany osobných údajov.
§ 16 Alternatívne riešenie sporov
1. V súlade s ustanovením § 3 ods. 1 písm. t) Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku Predávajúci informuje Zákazníka v postavení Spotrebiteľa o možnosti a podmienkach riešenia sporu prostredníctvom systému alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“). Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu (napr. v prípade ak Spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom vybavenia jeho reklamácie alebo ak sa domnieva, že Predávajúci porušil jeho práva). Stranami sporu sú Spotrebiteľ, ktorý podal návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu, a dodávateľ (Predávajúci), proti ktorému návrh smeruje. Orgánom alternatívneho riešenia sporov, ktorý je na takéto rozhodovanie príslušný je v zmysle ustanovenia § 3 ods. 2 písm. c) Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov Slovenská obchodná inšpekcia alebo iný subjekt zo zoznamu subjektov alternatívneho riešenia, ktorý je vedený Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky na webovej stránke http://www.economy.gov.sk/. Rovnako má Spotrebiteľ možnosť využiť na alternatívne riešenie sporov aj tzv. ODR platformu. Relevantné linky: www.soi.sk ec.europa.eu
2. Aby sa predišlo akýmkoľvek nedorozumeniam alternatívne riešenie sporu sa týka len sporu medzi Spotrebiteľom a Predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou.
§ 17 Záverečné ustanovenia
1. Vzťahy medzi Predávajúcim a Zákazníkom neupravené týmito VOP sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Osobitné dohody v Zmluve / Objednávke majú prednosť pred ustanoveniami týchto VOP, pokiaľ nie sú v rozpore s platnou právnou úpravou. Tieto VOP sú verejne prístupné na doméne www.converse.sk.
2. Tieto VOP boli vypracované v súlade s platnými právnymi predpismi, sú informatívneho charakteru, ich znenie môže Predávajúci jednostranne meniť a dopĺňať v súlade s platnou legislatívou. Používaním Webovej stránky Predávajúceho Užívateľ, Zákazník vyjadruje súhlas s upravenými a aktualizovanými VOP. Je povinnosťou Užívateľa, Zákazníka sledovať znenie VOP, aby si bol vedomý ich úprav a aktualizácií. V prípade, ak by v čase realizácie Zmluvy / Objednávky právna úprava poskytovala Zákazníkovi viac práv ako tieto VOP, platí bez ďalšieho platná právna úprava. O zmene VOP budú Zákazníci informovaní zverejnením ich zmeneného znenia na webovej stránke Portálu (E-shopu) najmenej 7 (sedem) dní pred dátumom nadobudnutia účinnosti zmien. V lehote uvedenej v predchádzajúcej vete bude zmenené znenie VOP zaslané Užívateľom aj e-mailom. Na Zmluvy uzatvorené pred dátumom nadobudnutia účinnosti nových VOP sa budú uplatňovať ustanovenia dovtedy platných VOP. Užívateľ, ktorý nesúhlasí so zmenou VOP, môže zrušiť svoj Užívateľský účet (vypovedať zmluvu o poskytovaní elektronických služieb) spôsobom uvedeným v článku 2 bode 8 týchto VOP.
3. Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť odo dňa ich zverejnenia na Portáli (E-shope) a vo vzťahu k Zákazníkovi sú účinné dňom uzatvorenia Zmluvy, tým nie sú dotknuté časti VOP vzťahujúce sa k Registrácii a vytvoreniu Užívateľského účtu, ktoré nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich potvrdenia Užívateľom pri Registrácii.
4. Ak sa niektoré z ustanovení týchto VOP stane neplatným alebo neúčinným, namiesto takýchto neplatných alebo neúčinných ustanovení nastúpi ustanovenie, ktorého zmysel sa neplatnému a neúčinnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou niektorého ustanovenia nie je dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení týchto VOP.
5. Predávajúci vynakladá všetko úsilie, aby spory so Zákazníkom boli riešené v prvom rade mimosúdnou cestou, v prípade neúspechu touto formou je na riešenie sporov príslušný súd podľa platných predpisov (v prípade Spotrebiteľov existuje aj možnosť obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov uvedený v článku 16 týchto VOP).
6. Zákazník uzatvorením Zmluvy / Objednávky výslovne prejavuje svoju vôľu a vyhlasuje, že sa v plnom rozsahu a bez výhrad oboznámil s týmito VOP a zaväzuje sa ich bez výhrady dodržiavať.